O nas
O platformie 116sos.pl
Platforma 116sos.pl powstała po to, by usprawnić i wesprzeć udzielanie pomocy osobom w kryzysie psychologicznym, społecznym lub prawnym.
Jednym z ważniejszych założeń funkcjonowania Platformy jest zintegrowanie różnych kanałów komunikacji, co da większe możliwości udzielenia wsparcia i wychodzi poza klasyczne usługi telefonów zaufania. Jednak nadal najważniejsze będzie udzielanie pomocy wszystkim potrzebującym wsparcia, kontaktu czy wiedzy i informacji.
Chcemy, aby Platforma 116sos.pl była narzędziem pierwszego kontaktu w sytuacjach osobistego kryzysu dając możliwość rozmowy telefonicznej, napisania emaila, rozmowy na czacie lub za pomocą innych kanałów komunikacji, które będą sukcesywnie wdrażane.
W kolejnych etapach rozwoju, Platforma 116sos.pl zaproponuje komunikację przez czat, email, telekonferencje (np. webinary), media społecznościowe czy przez Portal Potrzeb, w którym osoby będące użytkownikami Portalu będą mogły liczyć na szersze i bardziej długofalowe wsparcie. Platforma będzie też miała sukcesywnie rozbudowywaną bazę wiedzy z zakresu informacji dotyczących szeroko rozumianego zdrowia, dobrostanu psychicznego. Docelowo Platforma jest przeznaczona dla paneuropejskich numerów interwencyjnych 116xxx.
Partnerem NASK w pierwszej fazie projektu jest Niebieska Linia 116123, organizowana przez Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
