Jak pomagamy?

Nasza pomoc udzielana jest z wykorzystaniem trzech kanałów komunikacyjnych:

TELEFON

Kryzysowy telefon zaufania 116 123 powstał z myślą o osobach, które z różnych powodów nie mają możliwości bezpośredniego kontaktu z psychologiem czy inną osobą udzielającą profesjonalnego wsparcia. Oferta Poradni Telefonicznej skierowana jest do osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, cierpiącym z powodu depresji, chronicznego stresu, pokrzywdzonych przemocą w rodzinie, doświadczających trudności w bliskich relacjach czy znajdujących się w innej trudnej sytuacji życiowej (żałoba, rozstanie, problemy wychowawcze, samotność).

Dzwoniąc pod numer telefonu 116 123, osoba przeżywająca kryzys emocjonalny łączy się z konsultantem, z którym może porozmawiać na temat swoich trudności, otrzymać wsparcie i poradę psychologiczną lub prawną.

Nasi konsultanci są dostępni dla osób potrzebujących pomocy w trybie ciągłym 24h/7.

Połączenie z naszym numerem jest bezpłatne – niezależnie od tego z jakiej sieci dzwoni osoba potrzebująca rozmowy. Można do nas dzwonić z każdego miejsca w Polsce, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

Wsparcia telefonicznego udzielają pracownicy oraz współpracownicy Pogotowia „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego doświadczeni w udzielaniu pomocy osobom pokrzywdzonym przemocą w rodzinie oraz znajdujących się w sytuacji kryzysowej. Każdy z naszych konsultantów posiada specjalistyczne przygotowanie do udzielania wsparcia. Telefony odbierają psycholodzy, terapeuci, pracownicy socjalni i prawnicy.

 

FORMULARZ NA STRONIE 

Wiadomości wysłane poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie platformy 116sos.pl trafiają na skrzynkę odbiorczą, w której znajdują się wszystkie wiadomości przychodzące od osób potrzebujących porady mailowej.

Porad mailowych udzielają pracownicy oraz współpracownicy Pogotowia „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego doświadczeni w udzielaniu pomocy osobom pokrzywdzonym przemocą w rodzinie oraz znajdujących się w sytuacji kryzysowej. Są wśród nich psycholodzy i prawnicy.

Może się zdarzyć, że do poradni e-mailowej trafi równocześnie wiele wiadomości, co będzie wiązało się z wydłużeniem okresu oczekiwania na odpowiedź. Prosimy o cierpliwość. Nasi konsultanci będą dokładali wszelkich starań, aby odpowiedź do osoby potrzebującej wsparcia czy porady trafiła w ciągu 48h od momentu jej nadejścia.

 

CZAT

Rozmowa poprzez chat odbywa się w czasie rzeczywistym. Rozmowa poprzez chat jest możliwa w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godz. 17-22.

Wsparcia udzielają pracownicy oraz współpracownicy Pogotowia „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego doświadczeni w udzielaniu pomocy osobom pokrzywdzonym przemocą w rodzinie oraz znajdujących się w sytuacji kryzysowej. Są wśród nich psycholodzy lub prawnicy.